söndag 1 februari 2009

Yes!!

Jag tror det har vänt! Även om inte vädergudarna bjöd på strålande solsken idag så fick jag iaf bevis på att solen faktiskt finns där bakom molnen nånstans. Jag har fått se glimtar av en blå himmel och några kaxiga solstrålar som vågade sig ut. Det tar sig! Fångade en sprakande solnedgång som bildbevis också: (Ingen solnedgång utan sol liksom...?)

En annan sak som fick mig att säga Halleluuujaa! idag var att jag "fick tillbaka" ett gäng bilder som jag trodde var försvunna. Förra våren provfotade jag i RAWformat och provkörde Adobe Lightroom (som jag behövde för att mitt Photoshop skulle kunna läsa RAWformat). Prövotiden gick ut efter en månad, jag glömde spara en del foton i jpg format och vips så var de borta iom att Lightroom försvann. Idag råkade jag hamna på Adobes sida, såg att det fanns Lightroom 2 som man kunde provköra... Laddade så klart ner det och ta-da!! Programmet letade upp mina gamla bilder!! Det är nog ingen överraskning att det blev så här för den som är insatt och vet hur saker och ting funkar, men jag fick verkligen ett lyckorus i kroppen när jag fick se att jag hade fått tillbaka det här:



PLUTTEN! 2 månader :-) Oh happy day!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga AddisAbebakort o härlig solnedgång! Tack för i fredags, brudar. / Elin o Sixten

Anonym sa...

Vilken goding!